Pierwszy dzień w pracy to ogromne emocje i stres. Ciekawość i nadzieja na ciekawe doświadczenia mieszają się z niepokojem i chęcią zrobienia dobrego wrażenia na nowych współpracownikach i przełożonych. A przecież wiadomo, że „jak cię widzą, tak cię piszą”. Dlatego też tak ważny jest wybór odpowiedniego stroju na ten wyjątkowy dzień. Wiadomo, że ubranie powinno być schludne i zawsze czyste – o czym jednak jeszcze warto pamiętać, zanim staniemy w drzwiach nowej firmy?
Jak wybrać strój do pracy?
Nie ma jednego, sprawdzonego zestawu ubrań, który założyć można do pracy. Wiele zależy od sylwetki, możliwości, stanowiska oraz oczywiście rodzaju wykonywanego zawodu. Ubiór powinien być odpowiednio dopasowany do miejsca i typu pracy. Osoby zatrudniające się w firmach posiadających ścisły dress-code mają nieco ułatwione zadanie, gdyż zestaw zasad dotyczących ubioru otrzymają najprawdopodobniej w chwili podpisania umowy. Jeżeli jednak firma nie stawia rygorystycznych ograniczeń, trzeba postarać się sprawdzić, co będzie najodpowiedniejsze na danym stanowisku.
Najprostszą metodą jest po prostu zapytać właściciela, przełożonego, osobę rekrutującą lub kadrowego o detale. Nie ma w tym nic złego, a dbałość o takie detale bywa postrzegana nierzadko jako bardzo wartościowa cecha u pracownika. Można także przeprowadzić „własne śledztwo” i przed rozpoczęciem pracy przejrzeć firmowa stronę www, w poszukiwaniu zdjęć pracowników i sprawdzić jak się ubierają.
Garnitur do pracy
Wykonując zawód związany z koniecznością noszenia garnituru, warto na początku stawiać na standardy i klasyczne fasony. Nawet jeżeli dana firma nie ma nic przeciwko bardziej awangardowym garniturom i marynarkom, to warto jednak sprawdzić, jak wygląda to w praktyce. Klasyczny model w stonowanym kolorze będzie elegancki i pozwoli pokazać dobry styl. Nie warto eksperymentować na początku z bardzo wyszukanymi barwami czy stylami – współpracownicy mogą uznać taki strój za przejaw nadmiernej pewności siebie, snobizmu i egoizmu. Czas na pokazanie własnego, unikalnego stylu przyjdzie później. Można jednak zastosować kilka oryginalnych detali – wybrać unikalne spinki do mankietów i krawata lub modny, nietypowy zegarek.

Ubiór ważny nie tylko podczas pracy
W wielu zawodach garnitur jest jednak wręcz zbędny. Często ważną cechą ubrania do pracy jest wygoda i bezpieczeństwo. Nie oznacza to jednak, że należy rezygnować z elegancji i schludności. Dotyczy to także prac, które wykonuje się w odzieży roboczej i ochronnej – w tym wypadku ważne jest jednak to w czym do pracy przychodzimy. Na podstawie codziennego ubioru szefowie nierzadko wyrabiają sobie opinie o pracownikach. Będąc kierowcą, dostawcą, monterem czy mechanikiem można ubierać się stylowo i elegancko także w pracy. Klasyczne jeansy i modna, casualowa koszula zwykle wystarczą do tego, aby czuć się wygodnie i pokazać dobry styl. Szczególnie chętnie wybierane są koszule w kratę. Niewątpliwymi atutami takiego stroju są: ciekawy wygląd, kojarzący się z pracą fason i uniwersalność.
